Friday, September 5, 2014

დეტომაზო პანტერა (De Tomazo Pantera)

    როგორც ამბობბენ ელვის პრესლიმ თავის ”პანტერას” თოფი ესროლა.
ეს იყო 70-იან წლებში, როდესაც ავტომობილების სამყაროს სუპერმანქანებში ძრავის ძარის შუა ნაწილში დამონტაჟებაზე გადადიოდა. დეტროიტული ავტომობილების მწარმოებლიდან ძარის შუა ნაწილში განლაგებული ძრავის მქონე სუპერმანქანა მხოლოდ ”ფორდმა ” გამოუშვა და ”პანტერას” წარმოება იტალიელ დე ტომაზოს გადაულოცა.
    შუა ძრავის მქონე ახალი ”ფორდი” დაახლოებით 10 000 დოლარი ღირდა და 5,7 ლიტრიანი ”ფორდ V-8_ს” წყალობით ამართლებდა კიდეც ფასს. სამწუხაროდ იტალიაში გამოშვებულ ავტომობილს პრობლემები ჰქონდა და დაჟანგვასთან ერთად სხვადასხვა მექანიკური პრობლემებიც ახასიათებდა. ლეგენდარულმა ელვის პრესლიმ სწორედ იმიტომ ესროლა ტყვია ავტომობილს, რომ ის არ დაიქოქა.
თანამედროვე სპეციალისტებმა ნაკლოვანებების აღმოფხვრა შეძლეს და 50000-60000 დოლარად შესანიშნავ ”პანტერას” შეიძენთ, რომელიც ნამდვილად გაამართლებს მოლოდინს.
    ”პანტერას” ინტერიერი ტასისი პერიოდისთვის კლასიკურია. მაჩვენებლები მძღოლისკენარის დახრილი, სიჩქარეების გრძელი გადამრთველი კარგი სანახავია, ტუმცა მოსალოდნელ სიჩქარეს ყოველთვის არ გვაძლევს.
ტექნიკურად ”პანტერა” კარგად არის აწყობილი. მას აქვს ძარის შუა ნაწილში განლაგებული ძრავა, ოთხი ბორბლის დისკური მუხრუჭები, ბრუნვითი მოძრაობის სწრაფად გარდამქმნელი კბილანა საჭე და ასევე ცნობილი ”გუდიარ არივას” საბურავები. გამოშვებიდან პირველი რამდნიმე წლის განმავლობაში, სანამ გამოსაბოლქვი მოწყობილებები სიმძლავრეს შეამცირებდა, ”პანტერა” 100კმ/სთ_ს 5,5 წამში აღწევდა, რაც თავის დროზე საკმაოდ კარგი შედეგი გახდათ.
 
ფასი: დაახლოებით 10000 დოლარი(1971)
ძრავა: 310 ცხენის ძალა, 5,7 ლიტრი, 8 ცილინდრი
0-100კმ/სთ: 5,5 წამი
მაქსიმალური სიჩქარე: 207 კმ/სთ

                                          


No comments:

Post a Comment